Latest news

Kiinteistöhuolto uudistuu Bralevalla – taloyhtiöille parempaa laatua ja huolettomampaa arkea

Artikkelikuvassa Bralevan operatiivinen johtaja Jari Nieminen ja kiinteistöhuollon työnjohtajat Santeri Arousva ja Sergei Ivanov sekä työhön osallistuvat työnjohtajat Jouni Kari ja Eric Pellikka.

Pääkaupunkiseudulla toimiva Braleva käynnisti syksyllä 2025 kiinteistöhuollon kehitysohjelman. Uudistukset kytkeytyvät strategiaan 2025–2028, jonka ytimessä on laadukkaan palvelun ja kestävän arvon tuottaminen taloyhtiöille. Asiakkaat voivat nauttia entistä paremmin huolettomasta arjesta taloyhtiöissään. 

”Laatu ei synny sattumalta. Se syntyy hyvästä johtamisesta, selkeistä vastuista ja arjen rutiineista, joita myös mitataan. Uudistimme työnjohtoa ja vastuita, otimme auditoinnin osaksi tekemistä ja päivitämme järjestelmiä, jotta tiedonkulku ja seuranta ovat mahdollisimman läpinäkyviä,”

Bralevan operatiivinen johtaja Jari Nieminen. 

Mitä uudistukset tarkoittavat taloyhtiöille

Bralevan kiinteistöhuollon kehitysohjelma tuo konkreettisia hyötyjä hallituksille ja asukkaille: 

  • Selkeä vastuunjako ja tiukempi laadunvalvonta. Nimetty laadusta vastaava työnjohtaja toimii yhdessä riippumattoman auditoijan kanssa. Näin saadaan paremmin tietoa laatupoikkeamista ja niihin pystytään reagoimaan. 
  • Nopea reagointi arjen tilanteisiin. Kentällä toimii työhön osallistuva työnjohto, joka varmistaa, että kiinteistönhoitajat saavat tuen heti. Tämä näkyy sujuvampana arkena asukkaille. 
  • Turvallisuus ja perehdytys etusijalla. Työturvallisuus ja henkilöstön koulutukseen panostaminen varmistavat laadukkaan ja turvallisen työn. Syksyllä käynnistyneet lisäkoulutukset jatkuvat suunnitelmallisesti läpi strategiakauden.
  • Läpinäkyvä viestintä. Kiinteistöhuollon ja siivouksen uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto on parhaillaan valmisteilla. Päivitettävä järjestelmä selkiyttää tiedonkulkua. Arvioitu käyttöönotto tapahtuu keväällä 2026. Myös sisäistä viestintää kehitetään, jotta asiakas saa yhtenäisen ja saumattoman palvelukokemuksen.

Laatu varmistetaan auditoinneilla

Kiinteistöhuollon auditointi toteutettiin syys–lokakuussa 2025. Isännöinnin auditointi tehdään joulukuussa, ja myös siivouspalvelujen auditointi on suunnitteilla. Syksyn auditoinnissa riippumaton asiantuntija arvioi prosessit ja toteutuksen, laati havaintoraportit ja suositteli parannuksia. Havainnot käsiteltiin yksityiskohtaisesti ja ne viedään käytäntöön koulutuksina, ohjeistuksina ja seurattavina toimenpiteinä. 

Auditoinnit kuuluvat jatkossa Bralevan normaaliin saumattomaan toimintamalliin eri palveluissa: kiinteistöhuollossa, siivouksessa ja isännöinnissä.  

Asiakaspalaute ohjaa kehittämistä

Syksyn 2025 aikana Bralevan huollon asiakkaille toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely. Palautteen pohjalta:  

  • havaittuihin puutteisiin reagoidaan 
  • henkilöstöä lisäkoulutetaan
  • hyvät käytännöt jaetaan ja juurrutetaan 

Asiakas voi luottaa siihen, että kyselyssä annettu palaute ei jää kuulematta, vaan se johtaa konkreettisiin parannuksiin taloyhtiössä.

Bralevan palvelut pääkaupunkiseudulla 

Taloyhtiöille palvelut saman katon alta: 

Braleva isännöinti
Kiinteistöhuolto
Siivous
Viherpalvelut
Remontointi 

Yhdistämällä palvelut varmistamme, että taloyhtiönne saa palvelukokonaisuuden, jossa tieto kulkee ja vastuut ovat selkeät. Lopputuloksena on johdonmukainen ja kustannustehokas palvelukokonaisuus.

Ota yhteyttä ja pyydä kartoitus 

Haluatko huolettomamman arjen taloyhtiöösi ja paremmin ennakoitavan budjetin? Ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen myynti@braleva.fi tai tämän linkin tarjouspyyntölomakkeella.

Suunnitellaan yhdessä palvelukokonaisuus, joka varmistaa taloyhtiön toimivan arjen ja kiinteistöomaisuuden arvon säilymisen.