Isännöitsijän kiireisin aika on NYT
Näin keväällä on meneillään isännöitsijän kiireisin aika. Tilinpäätösaika on vilkkaimmillaan ja niiden koostaminen vaati myös isännöitsijän työpanosta. Päivät venyvät ja hallituksen kokoukset sekä yhtiökokoukset täyttävät kalenterista arki-illat.
Kevät on aikaa, jolloin tulevalle kesäkaudelle suunniteltuja ja käynnistyviä korjaushankkeita viedään eteenpäin. Akuutteja toimenpiteitä vaativia korjauksia ja vahinkoja sattuu päivittäin. Taloyhtiön päivittäiset arjen asiat tulee hoitaa myös kaiken muun ohella. Isännöitsijä pyrkii huolehtimaan tehokkaasti kevään kiireiden keskellä kaikki tulevat ilmoitukset ja yhteydenotot.
Aina isännöitsijää ei saa kiinni
Isännöitsijä saa usein palautetta siitä, että hän ei vastaa puhelimeen. Isännöitsijä liikkuu paljon ja on kokouksissa pitkin päivää, joten hän ei voi aina vastata puhelimeen. Eikä isännöitsijä aina ole edes se oikea taho, johon olla yhteydessä.
Bralevassa moni asia hoituu jo sähköisesti, isännöitsijäntodistus, avaintilaukset jne. voi tehdä vaikka keskellä yötä nettisivujemme kautta, ja tilaukset ohjautuvat oikealle henkilölle käsiteltäväksi työaikana.
Monelle saattaa myös isännöitsijän ja huoltomiehen roolit olla epäselviä. Isännöitsijää ei kannata patistaa auraamaan pihaa tai korjaamaan lukkoa, ne asiat hoitaa huolto, johon asukkaan/osakkaan tulisi olla suoraan yhteydessä. (Toki on olemassa myös taloyhtiöitä, joissa talkoilla hoidetaan suurin osa töistä, ja isännöitsijää tarvitaan, kun tilataan esim. lukkoseppä korjaamaan vikaantunutta lukitusta. ) Tutustu eri henkilöiden rooleihin alalla
Näin saat asiasi hoidettua helposti ilman isännöitsijääkin:
- Tarkista Bralevan nettisivuilta osiosta Asukkaille, löytyykö sieltä hakemasi lomake, millä voit hoitaa asiasi eteenpäin vaikka keskellä yötä
- Bralevan usein kysytyt kysymykset -osioista löydät vastauksia erilaisiin ongelmiin ja oikeat tahot, joihin olla yhteydessä suoraan. UKK:n löydät täältä
- Oman taloyhtiösi asukassivuilta löydät taloyhtiösi tiimin yhteystiedot. Kiinteistösihteeri osaa auttaa tarpeen mukaan ja kirjanpitäjältä saat vastikkeisiin ja lainaosuuksiin liittyvän tiedon. Asukassivuille pääset tästä
- Ota yhteyttä tarvittaessa taloyhtiösi hallitukseen, asia voi hoitua myös olemalla yhteydessä hallitukseen.
- Voit myös soittaa asiakaspalveluumme p. 09 801 3044(arkisin klo 9 – 15) tai lähettää sähköpostia asiakaspalvelu@braleva.fi, asiakasneuvojamme myös auttavat asioiden hoitamisessa.
Jos kuitenkin sinulla on tarve saada yhteys isännöitsijään:
- Lähetä isännöitsijälle sähköpostia, taloyhtiösi isännöitsijän nimen löydät taloyhtiösi asukassivuilta
- Jos isännöitsijä ei vastaa, siirtyy puhelu kiinteistösihteerille. Kiinteistösihteeri voi tarvittaessa välittää soittopyynnön isännöitsijälle tai hoitaa asian kuntoon
- Voit myös jättää asiakaspalveluumme yhteydenottopyynnön.
Kirjoittaja Jari Nieminen toimii Braleva Kiinteistöpalvelut Oy:ssä isännöinnin liiketoimintajohtajana. Jarilla on yli kymmenen vuoden kokemus isännöitsijänä toimimisesta.